SEO на сайт за Google

Оптимизация на сайт за Google

SEO е съкращение (от англ. език) на думите "оптимизатор за машина търсачка".

Много оптимизатори осигуряват полезни услуги за собствениците на различни сайтове
- от създаването на копия до даване на съвети за структурата на сайта, както и помощ при намирането на сходни по тематика сайтове, към които дадената уеб страница може да се прикачи.
Въпреки това редица оптимизатори с неетичните си постъпки успяват да поочернят тази професия. Те прилагат твърде агресивни рекламни подходи и манипулират резултатите на търсачките.
Google не поддържа връзки с оптимизатори и не може да ви гарантира или препоръча
някой от тях.За това ние ще ви дадем някои съвети, които са от полза при различаването на оптимизатор, който ще работи за промотирането на сайта ви, от такъв, чийто действия биха довели до цялостното изхвърляне на сайта от списъците на търсачките.
  • Бъдете нащрек относно фирми, които изневиделица ви изпращат е-мейл.
Удивително е, но дори и Google получава такъв spam:
"Уважаеми Google.com, посетихме вашия сайт и забелязахме, че не сте в ранглистата
на главните търсачки и директории..."
Отнасяйте се със същия скептицизъм към тях, с който се отнасяте към хапчетата за изгаряне на мазнини и молбите за помощ относно трансферирането на големи суми пари, които не малко от нас са получавли на електронните си пощи.
  • Никой не е в състояние да ви даде гаранция за позиция №1 в Google
Следователно пазете се от оптимизатори, които ви дават гаранции за определена позиция, представят себе си като поддържащи взаимоотношения с Google или рекламират "приоритетно записване" за класациите на Google. Такова записване не съществува.
В действителност, единствения начин директно да запишете сайта си в Google
е чрез Add URL страницата на търсачката или чрез програмата Google Sitemaps (Beta). Това може да го направите сами и то напълно безплатно.
  • Внимавайте когато компанията не представя себе си явно и не посочва точно как смята да действа
Питайте за разяснения по въпроси, които не са ви ясни. Ако оптимизаторът създаде
невярно и измамливо съдържание за сайта ви, като doorway страници или throwaway домейни (домейн за еднократна употреба), има oпасност Google напълно да премахне индекса на страницата ви от сайта си.
Вие поемате отговорността за всички компании, които наемате, така че вие трябва да проверите как възнамеряват да ви "помогнат."
  • Не трябва да искат от вас да създавате линк към оптимизатора
Избягвайте оптимизатори, които ви говорят за силата на създаването на безгранично много линкове и за записването на сайта ви в много търсачки. Упражнения, от този сорт, са безполезни.
  • Някои оптимизатори предлагат възможността да се пишат ключови думи директно в полето на браузъра за вписване на адреси
В тези случаи потребителите биват задължени да инсталират допълнителен софтуер. Отново избягвайте подобни предложения и не се доверявайте на данни относно брой от клиенти, които вече притежават подобни приложения.
  • Избирайте разумно
Преди да решите дали да се свържите с оптимизатор, трябва да проучите тази област
внимателно. Google е един от начините да направите това. Може да разгледате
и различните истории, които се появявят в пресата за SEO мошенници. Може да погледнете и тази публикация, относно един особено агресивен оптимизатор,
тук.

Въпреки, че Google не прави коментари за определени компании, ние открихме няколко фирми, които наричат себе си оптимизатори, но следват практики извън подобаващото бизнес поведение. Така, че внимавайте!
  • Бъдете сигурни къде отиват парите ви
Оптимизаторът може да обещае да ви постави на определено място в ранклистата, но всъщност това място да е в рекламната секция. Друг трик е когато оптимизаторът временно промени пазарната си цена и така създаде илюзията, че има влияние над лиситите на търсачките. В Google тези маневри нямат ефект защото ясно се разграничава рекламата от останалите резултати. Поради това, разяснявайте с оптимизатора, с който искате да работите, кои плащания отиват за рекламни включвания и кои за стандартните класации.
  • Проведете разговори с много оптимизатори и искайте мнението им за фирмата, с която смятате да работите.
Препоръките са добро начало, но трябва още да разберете колко време компанията е
била в бизнеса. Ако усещате в себе си някаква несигурност, относно дадена фирма, макар и по неясни причини, най-добре се съобразете с вътрешното си чувство и продължете търсенето си.
Разберете дали оптимизатора, към който се насочвате, ползва редовно центъра на Google за Spam докладване когато открие нарушение от този сорт.
  • Уверете се, че имате юридическа защита
За вашата сигурност, трябва да настоявате за пълна и безусловна гаранция за обратното изплащане на парите ви.
Не се страхувайте да поискате обратно изплащане, когато сте недоволни от услугите
на фирмата и щом действията на оптимизатора водят до премахването на домейна
ви от индекса на дадена търсачка.
На лице трябва да имате договор, ясно представящ цената на услугата. Договорът трябва да задължава оптимизатора да се придържа към всички правила, установени от търсачките, за включване на сайт в класациите.
Кои са най-честите злоупотреби, които притежателя на интернет страница може да срещне?
Един, често използван таен трик, е ползването на домейни "сенки", които водят потребителя до сайт, като използват измамливо пренасочване. Тези домейни са собственост на оптимизатора, който твърди че работят за самия клиент. Но ако взаимоотношенията ви с оптимизатора се нарушат по някакъв начин, той може да насочи домейна към друг сайт, а дори и към вашата конкуренция. Когато това се случи, клиента всъщност е платил за създаването на конкурентен сайт, поддържан изцяло от оптимизатора.
Друга нелегална практика представлява слагането на doorway страници с ключови думи някъде по сайта на клиента. Оптимизатора казва, че това ще направи страницата на клиента още по-популярна. В действителност не е така, а измамата се състои в това,че оптимизатора зарежда скрити линкове към страниците на другите си клиенти.
Ще обобщим знаците за внимание при работата ви с оптимизатори, но също ви съветваме да следвате и инстинктите си. И така, при всички положения чувствайте се свободни да се откажете от определен оптимизатор ако той:
  • притежава домейни "сенки"
  • поставя линкове чрез doorway страници към другите си клиенти
  • предлага да ви продаде и опцията за вписване на ключови думи в лентата на браузера
  • не прави разлика между действителни резултати и резултати от реклама в класациите
  • гарантира добро класиране, но само при специфични фрази, което само по-себе си би работило за вас даже и без помощта на оптимизатор.
  • работи с целенасочено въвеждане на грешна информация
  • снабдява се с трафик от лъжливи търсачки, spyware и scumware;
  • в миналото са премахвали страници от листите на Google, оптимизирани от него, и самия той не е в тези листи;